Замовник

Платінум Банк
Web-site: www.platinumbank.com.ua

Про замовника

Platinum Bank (раніше – Міжнародний іпотечний банк) – створений у 2005 році спеціалізований роздрібний банк, який пропонував депозитні та кредитні продукти для клієнтів через мережу відділень та пунктів продажу по всій території України. ПАТ «ПТБ» було зареєстровано Національним банком України в 2005 році. Банк здійснював свою діяльність на підставі ліцензії НБУ.

Завдання проекту

У зв’язку з тим, що усі операції по обробці даних мали бути завершені до початку часу обслуговування клієнтів (як правило, це 8.00 – 9.00), а об’єм роздрібних операцій у Банку постійно зростав, своєчасний початок чергового операційного дня був одним з основних завдань ІT- підрозділу Банку.

Окрім необхідності виконання більшості регламентних робіт в ручному або напівавтоматичному режимі, стояло завдання динамічної зміни часу старту тих або інших процедур залежно від змін регламентів НБУ або внутрішніх регламентів Банку. Це збільшувало об’єм ручних операцій і вірогідність помилки.

Проблеми і передумови проекту

В процесі розширення бізнесу і збільшення об’ємів оброблених даних, в Platinum Bank виникла необхідність в автоматизації процесу підготовки до початку операційного дня. В першу чергу це було викликано розширенням роздрібного бізнесу банку.

Критерії вибору системи

Для автоматизації ряду критичних регламентних ІT- операцій, які забезпечили б своєчасне і якісне виконання усіх регламентних процедур, що виконуються в процесі закриття / відкриття операційного дня Банку, був обраний продукт Microsoft System Center Orchestrator 2012.

Пілотне впровадження Microsoft System Center Orchestrator 2012 виконувалося фахівцями компанії SI BIS, які відлагодили в системі еталонний процес, автоматизувавши 15 з 600 комплексних ІT- операцій. Цей процес здійснював моніторинг появи файлів в певних теках, перевіряв їх реквізити і можливість подальшої обробки, після чого запускав ланцюжки сценаріїв на різних серверах і контролював їх виконання. Хоча увесь процес повністю автоматизований, консольне виведення сценаріїв зберігається в журналах, так що при необхідності інженер зможе додатково перевірити усі етапи або локалізувати помилку. Верифікація успішного завершення кожного етапу виконувалась шляхом перевірки реальної присутності завантажених даних у базі надходжень, потім автоматично стартував наступний етап. Microsoft System Center Orchestrator 2012 також самостійно розпаралелював виконання сценаріїв, і відображав етапність процесів на великому екрані, де за тим, що відбувається може стежити черговий інженер.

Окрім реалізації власне операцій по завантаженню даних, Microsoft System Center Orchestrator 2012, також взаємодіяв з іншими розгорнутими в інфраструктурі Platinum Bank компонентами System Center. Приміром, при виникненні яких-небудь перебоїв в контрольованих процесах, Microsoft System Center Orchestrator 2012 формував відповідний інцидент в Microsoft System Center Service Manager, який оповіщав чергового інженера.

Пілотний проект зайняв близько 30 днів. Головна складність полягала в тому, щоб реалізувати адекватні перевірки для операцій, що виконуються на великій різноманітності ОС (Windows, Linux) і СУБД (Microsoft SQL Server 2005 і 2008, MySQL, Oracle Database). Також потрібно було внести корективи у минулі сценарії, які використовувалися і створювалися різними фахівцями і використали різну логіку, щоб уніфікувати їх виведення і спростити автоматичний контроль.

Рішення

BPM. Автоматизація бізнес-процесів

Результати проекту

Використання Microsoft System Center Orchestrator 2012 для автоматизації ІT- операцій по надходженню і підготовці даних дозволило:

  • підвищити відмовостійкість процесів;
  • прискорити виявлення аварійних ситуацій і спростити їх локалізацію;
  • виключити невимушені простої і паузи;
  • знизити витрати на технічну підтримку.

Контроль проміжних операцій зробив бізнес-процеси прозорішими і контрольованими. Щодня ІT- системи Банку генерувала до 1500 різних сповіщень, тепер же, завдяки тому, що Microsoft System Center Orchestrator 2012 приховав в собі логіку ряду комплексних операцій, їх число скоротилося на третину. Стало можливим управляти процесом як єдиним цілим, тоді як раніше зрушення в часі однієї операції вимагало переконфігурації інших.

Загальне заощадження часу тільки на операціях по завантаженню даних склало до 4 годин.

Автоматизація ІТ-операцій не лише мінімізувала вплив людського чинника, але і знизила трудовитрати персоналу – в результаті щодня економиться до 2.5 годин робочого часу кожного із задіяних інженерів.

Цитата

Сергій Попов, Директор з інформаційних і комунікаційних технологій Platinum Bank:

«Microsoft System Center Orchestrator чудово підійшов для вирішення наших завдань. Завдяки повному контролю за ІT- процесами, він дозволив виключити людський чинник з ряду операцій, що відразу ж позитивно позначилося як на їх тривалості, так і на надійності.

Проте ми розглядаємо Microsoft System Center Orchestrator не лише як інструмент для вирішення наших конкретних поточних завдань, але і в якості сполучної ланки між іншими компонентами Microsoft System Center, на основі яких ми створюємо інфраструктуру нашої приватної «хмари».