Замовник
КараванWeb-site: https://karavan.com.ua/
Завдання проекту
З початком експансії мережі гіпермаркетів «Караван» в регіони, перед ІТ-відділом постало завдання розробити серверну і мережеву інфраструктуру, здатну забезпечити консолідацію даних і відмовостійкість ІТ-систем в кожному гіпермаркеті. Для максимальної оперативності відкриття нових роздрібних центрів їх зручності і адміністрування, було прийнято рішення про розробку якоїсь стандартної конфігурації, яка застосовується в мережі гіпермаркетів «Каравану» як для продуктових, так і для будівельних відділів. Крім цього, планувалося встановити серверні рішення в головному офісі і управляючих компаніях.
Критерії вибору системи
Проаналізувавши потреби і вимоги до системи з продуктивності і відмовостійкості, SI BIS запропонувала рішення з базисом у вигляді 4-процесорного сервера IBM SystemX 3850, на якому була встановлена ERP для ведення товарообігу. По каналах FС до нього безпосередньо під’єднувалася СЗД IBM DS4700 M70, де зберігалася головна база даних магазину. Також в рішенні був передбачений резервний сервер IBM x3650, який обладнаний окремим сховищем даних – SAS- кошиком IBM DS3400, що забезпечувало повне дублювання інформації. Резервний сервер в онлайн-режимі копіював усі дані у своє сховище і у разі зупинки основного сервера переймав на себе усе навантаження. Також до резервного сервера була підключена стрічкова бібліотека IBM TS3100, яка використовувалася для архівації бази даних.
Для безпечної передачі даних по мережі до складу системи входило два сервер-брандмауери (резервний і основний). Також до складу інфраструктури входили сервери торгового приміщення, Proxy, DNS, термінального доступу, додатків, 1С, пошти та ін.
Сервер торгового приміщення контролював роботу касових апаратів. ERP- система, яку використав “Караван”, дозволяла кожній касі працювати автономно і накопичувати інформацію у власній базі даних. За прийнятим регламентом сервер торгового приміщення опитував касові апарати, консолідував зібрану інформацію в загальний пакет і відправляв її в центральну БД. У разі поломки сервера торгового майданчика (СТП) дані накопичувалися безпосередньо на касі, допоки СТП знову не розпочинала роботу.
Означена вище схема функціонувала в кожному продуктовому гіпермаркеті. Усі торгові точки були підпорядковані системі звітності, яка була встановлена в компанії, що управляє, – туди надходили звіти з продажів та замовлення, дебіторсько-кредиторські заборгованості і так далі. З компанії, що управляє, в головний офіс передавалася вибірка консолідованих даних, яку просило керівництво групи компаній “Караван”.
У структурі будівельних гіпермаркетів була застосована простіша схема. У серверних кімнатах торгових приміщень були встановлені виключно блейд-шассі з інфраструктурними серверами. Рішення, яке обслуговувало ERP, і основна система зберігання даних була розташована в компанії, що управляє.
У продовольчих відділеннях така спрощена схема непридатна, оскільки розмір бази даних продуктового відділу “Каравану” в Києві перевищував 300 ГБ, а в регіональних – 150 ГБ.
Рішення
ITSM. Автоматизація ІТ-процесівРезультати проекту
Стандартизація серверної інфраструктури дозволила значно прискорити підготовку до запуску нових продовольчих і будівельних гіпермаркетів ГК “Караван”. Це допомогло керівництву компанії заздалегідь планувати фінанси і скорочувати час введення в експлуатацію нових об’єктів.
Серверна інфраструктура, яка реалізована в ТРЦ “Караван”, на практиці показала себе функціональною і зручною у застосуванні, такій, що забезпечує відмовостійку і безпечну роботу великих структур роздрібного торгового бізнесу з розподіленим географічним положенням. Завдяки стандартизації і використанню блейд-систем у міру старіння і зростання навантаження серверні вузли рішення можна з легкістю замінити на нові.