Як втримати команду професіоналів в умовах невизначеності, стати довіреним провідником до якісних ІТ- та
фінансових експертиз і ефективно керувати проєктами з відновлення критичних інфраструктур, розповідають
генеральний директор компанії SI BIS Світлана Самогулова та технічний директор SI BIS Андрій Литвиненко.
Світлано, які головні виклики відчула на собі компанія протягом цього року?
Світлана Самогулова: Головним викликом на початку військових дій для нас стала необхідність відновлення нейромережі бізнесу. На початку березня 2022 року, коли минув перший шок від зміненої назавжди реальності, ми в першу чергу відновили зв’язок з усіма співробітниками. Далі були вендори, дистриб’ютори та конкуренти, які в той момент ставали і друзями, і помічниками. ІТ‑ринок залишився працездатним. І компанія змогла зберегти усі свої інженерні ресурси, а отже, і компетенції.
Завдяки цьому ми ні на день не припиняли надання технічної підтримки та забезпечили працездатність усіх наших сервісів.
Навесні були і складні волонтерські проєкти для великих державних структур, завдяки яким відновлювалися і починали працювати державні сервіси по всій країні. Були і напружені часи, пов’язані з віддаленою роботою майже всіх співробітників і необхідністю повної зміни бізнес-процесів. Але я думаю, що, пройшовши цей шлях, ми стали набагато гнучкішими та оперативнішими у прийнятті рішень. А головне, зберегли команду спеціалістів майже без змін, що надає нашим замовникам впевненості при співпраці з нами.
Андрію, якими поточними компетенціями, що найбільше затребувані
зараз на ринку, володіє компанія?
Андрій Литвиненко: Війна внесла багато коректив у звичні довоєнні потреби замовників. Руйнування промислових об’єктів, блекаути, термінові релокації та відновлення комерційних та державних сервісів стали викликом як для них, так і для нас. І в нашому портфелі досить швидко з’явилися пропозиції щодо ДБЖ, сонячних батарей, зарядних пристроїв. Але зараз робота комерційних структур повертається до більш-менш сталого розвитку. Державні організації співпрацюють з міжнародними фондами, що надають допомогу з відновлення країни. Як правило, це проєкти з відновлення, впровадження та забезпечення працездатності критичних інфраструктур та сервісів. І для їх реалізації вкрай потрібні компетенції зі створення основних та резервних ЦОД, впровадження та обслуговування систем зберігання класу Hi-End, проєктування мережевих інфраструктур. А особливо актуальним стає забезпечення кібербезпеки підприємств. Кількість атак на критично важливі системи держави та бізнесу, фішингових розсилок, зламів облікових записів, несанкціонованих входів до інтернет-банкінгу, різних витоків конфіденційної інформації зросла в десятки разів з початку вторгнення. Тому захист інформаційних систем організацій та вчасна ліквідація загроз стали критично важливими питаннями існування і держави, і бізнесу. Всі компетенції, які здатні забезпечити функціонування критично вразливих інфраструктур, присутні в технологічному портфелі SI BIS. Окрім того, ми розуміємо неминучість інтеграції України в європейську співдружність, тому вже зараз займаємось програмою сталого розвитку і приводимо власні бізнес-проце-
си та фінансову звітність у відповідність до міжнародних та європейських норм та цінностей, що надає перевагу у співпраці
з міжнародними донорами.
Як компанії зберігають свої дані в умовах війни?
А.Л.: Найкращий спосіб зберігання — це використання хмарних технологій, але тут не все так просто. Складність полягає в об’ємі даних та використаних технологіях. Спосіб рішення є — це утворення гібридної хмари, тобто засобами віртуалізації додається можливість використання хмарних ресурсів поряд з наземними. Такий спосіб надає оптимальну можливість переміщення даних між «землею» та «хмарою».
У нас є успішні кейси співпраці з вітчизняними та зарубіжними ЦОД у Польщі, Латвії та Німеччині та інтеграції інфраструктур замовників з цими майданчиками. А чим може стати у нагоді компанія, адже ви не є власником комерційного ЦОД?
А.Л.: SI BIS пропонує створення індивідуальних хмарних дорожніх карт, розробку концепції перенесення IТ‑інфраструктури
в хмару, проєктування нової розподіленої інфраструктури та управління нею. Ми допомагаємо підвищити ефектив-
ність вкладень в IТ за рахунок використання всієї ємності IT‑інфраструктури та оптимального розподілу навантажень
на IT‑ресурси. Це забезпечує керованість і контроль інтеграції хмарних сервісів в існуючу інфраструктуру.
Світлано, ви згадували про волонтерські проєкти. Можете розказати, про які саме йде мова?
С.С.: На жаль, ми не можемо називати замовників, оскільки мова йде про критичну інфраструктуру. Можемо згадати
лише про виконані роботи. А саме: демонтаж обладнання та кабельної мережі, збереження бази даних та фізичну релокацію системи зберігання даних для кількох державних підприємств на захід України на початку березня 2022 року. А потім відновлення працездатності системи зберігання після повернення обладнання до Києва у травні. Також можна згадати про надання обчислювального обладнання для підтримки інфраструктури одного з енергетичних підприємств, що зазнало втрат після чергової ракетної атаки. Схожі роботи проводили і для одного з логістичних операторів, а також надавали послуги наших інженерів на умо-
вах аутстафінгу.
Світлано, розкажіть про вашу стратегію як системного інтегратора в умовах війни.
С.С.: В цьому році компанія відзначає свою двадцяту річницю присутності на ринку системної інтеграції. Фактично
ми були одними з тих, хто формував українську системну інтеграцію в ІТ і всі ці роки трансформувався разом з нею.
Ми пройшли шлях від роздрібних продажів до проєктних, від стратегії моновендорності до партнерства з провідними
ІТ‑вендорами та впровадження інтеграційних рішень завдяки власній компетенції.
Наразі нашу стратегію можна визначити як IT-досвід as a service. Це поєднання різних підходів роботи на ІТ-ринку,
власного досвіду, технологічної інформації, інженерної та фінансової експертизи, яка дозволяє створювати моделі ар-
хітектурних рішень відповідно до бізнес-потреб замовника. Ці моделі враховують і технологічні особливості інфраструк-
тури замовника, і її життєвий цикл та можливість трансфомації. А головне, дають можливість застосувати ті фінансові
стратегії, які найкращим чином врахують поточні та майбутні бізнес-пріоритети замовника.
Мабуть, це природний шлях розвитку досвідченого інтегратора, а COVID‑19 та війна лише прискорили трансформацію
внутрішніх бізнес-процесів та зовнішніх підходів. Для ситуативного виживання та/або подальшого стабільного розвитку замовникам необхідно мати доступ до технлогічної компетенції та проєктної підтримки. Для замовника
важливо швидко адаптуватися до мінливих потреб, таких як відсутність власних ресурсів, термінове згортання/розгор-
тання, міграція або трансформація інфраструктур, фінансові обмеження тощо.
SI BIS виявилася досить стабільною та гнучкою компанією. Ми маємо всі можливості забезпечити цифрову трансформацію
бізнесу замовника або його частини без збільшення штату, перенавчання та підвищення кваліфікації його персоналу.
У нас є можливість залучати професійні ресурси, фінансові та ІТ-команди для ефективної реалізації будь-якого комплексного проєкту згідно державних та міжнародних вимог.